Kadang kadang hati kita mahu tapi kita buat buat malu..

Jumaat, 27 November 2015

BUATMU SAHABATKU

Sahabat,
Andai pertemuan kita diredhai Allah,
Ajarilah aku erti kata tarbiyyah,
Ingatkanlah aku dakwah untuk ummah,
Tunjukkanlah aku jalan yang indah..

Sahabat,
Andai pertemuan kita ini takdir ilahi,
Pimpinlah aku ke syurga abadi,
Sedarkan aku godaan duniawi,
Jauhkan aku dari dosa dosa keji

Sahabat,
Andai aku hanyut dibuai cinta,
Marahlah aku dengan sentapan kata,
Ingatkan kepadaku azab neraka,
Untukku kembali seperti sedia kala..

Sahabat,
Pengorbananmu tidak terkira,
Keperibadianmu amat mulia,
Gurauanmu membuatku tertawa,
Tutur katamu lunak bicara..

Sahabat,
Jika aku sudah tiada,
Kenanglah aku di dalam doa,
Agar kita tetap bersama,
Walau tidak bersua muka..

Sahabat,
Perpisahan itu amat sakit,
Perpisahan itu amat perit,
Perpisahan itu amat pahit,
Namun kita harus terima hakikat,
Bahawa ini dunia bukan akhirat..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan